torsdag, mars 08, 2007

60-, 70- eller 80-tallet?

Idag fikk jeg det nyeste Costume i posten. Jeg elsker Costume! Punktum. Uansett. I bladet var det en reportasje om de tre trendene 60-, 70- og 80-tallet. Og da kom jeg til å tenke på hvilken stil og trend jeg liker best. De A-formede kjolene og korte jakkene fra 60-tallet? De vide buksene og blomstrete kjolene fra 70-tallet? Eller en sporty og fargesprakende stil kombinert med stort hår fra 80-tallet? Og jeg må si at jeg velger 60-tallet. Jeg har simpelthen forelsket meg i kjolene fra 60-tallet. Noen av verdens vakreste kjoler er fra den tiden, ifølge min mening. Og mange av sommerens designere har brukt 60-tallet som inspirasjon for deres vår og sommerkolleksjon.
Her er noen av mine favoritter:

Anna Sui

     
Anna Sui inspirerte silkeskjørt og kjoler regner jeg med kommer til å bli en hit i sommer

Chanel


Karl Lagerfield for Chanel viser sin inspirasjon fra 60-tallet ved hjelp av denne svarte a-formede kjolen og den hvite korte jakken

Chloé

      

Chloés herlige vår- og sommerkolleksjon hadde noe for alle og enhver

Gucci

       
Selv om Guccis vår og sommerkolleksjon bar et sterkt preg av 70-tallet, så glimtet den til med en del 60-talls herligheter



Prada


Pradas hovedinspirasjon denne våren var klart 60-tallet. Selv om mye så likt ut hadde de nydelige farger og brukte herlig silke

Sonia Rykiel


Silke er in i vår og denne herlige kjolen fra Sonia Rykiel er et godt eksempel på det

Stella McCartney


Det er nok ikke bare 60-tallet som er inspirasjonskilden til Stella McCartney, men også metall. Denne søte kjolen bærer en preg av begge



Ingen kommentarer: